close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

פסילת רישיון נהיגה- איך לצאת מזה?

מערכת שורשכ חשוון, תשעח09/11/2017

שלילת רשיון היא תגובה הולמת על עבירה חמורה, אולם לא תמיד מוצדקת. אין ניתן להתמודד?

תגיות:

משטרת ישראל, כגוף שאחראי על ביטחון האזרחים, נלחם בעבריינות תנועה. בעשורים האחרונים חלה החרפה משמעותית בענישה על עבירות תנועה, וקיימת מגמה הולכת וגוברת של אכפיה בכבישים. כל זאת בכדי למנוע אבדות בנפש. ישנם מספר עבירות תנועה שנחשבות ל"עבירות חמורות". עבירות אלה הן עבירות מסכנות חיים (נהיגה במהירות מופרזת, נהיגה בשכרות, מעבר באור אדום, ועוד), היכולות לגרום לנזק משמעותי ואבדות נפש. הענישה על עבירות אלה היא מידית ולרוב חמורה מאוד. אך לא תמיד העונש מוצדק, וישנם מקרים בהם אפשר להימנע משלילת רישיון וענישה חמורה. מהו הליך פסילת הרישיון ואיך בכל זאת ניתן לשנות את רוע הגזירה? בואו נבין את הנושא קצת יותר לעמוק -

ביטול פסילת רישיוןלאחר ביצוע עבירה חמורה, רישיון הנהג נפסל כמעט באופן מיידי. ישנו תהליך אוטומטי שמבוצע על ידי קצין במשטרה, וענישה מוגדרת בחוק. החלטת הקצין על פסילת הרישיון מושפעת מכמה פרמטרים. הפרמטר הראשון הוא האם הנהג היה שיכור. במידה והנהג אכן נהג בשכרות, פסילת הרישיון תהיה מידית, ולא קיים סיכוי כי הקצין ישחרר את הנהג ללא ענישה. פרמטר נוסף הוא היסטורית הנהיגה של אותו נהג, במידה והנהג עשה מספר רק של עבירות תנועה, הענישה תהיה חמורה יותר. הקצין גם מתחשב בגודל הסכנה שהנהג יצר, ומה הייתה הסבירות לתאונה.

חשוב להבין כי שלילת רשיון זה אחד מהכלים של המשטרה להגן על ביטחון העוברים בכבישים, וכי המשטרה שוללת את הרישיון כדי להרחיק מהגביש נהגים מסוכנים. לכן כאשר אנחנו נערער על החלטת הקצין בכדי לקבל את הרישיון בחזרה, לרוב נטען כי לא מדובר בנהג מסוכן. בבית המשפט לענייני תעבורה השופטים ישקלו את הבקשה לערעור, ויתחשבו באותם פרמטרים שצוינו קודם. הליך החזרת הרישיון הוא הליך מסובך ולא כל אדם ידע איך להתמודד מול רשויות החוק והמשפט. בכל זאת, הדבר אפשרי! לכן מומלץ לקבל את עזרתו של עורך דין תעבורה מנוסה, שילווה את הנהג כל הדרך עד לקבלת הרישיון חזרה.

אומנם תהליך זה לא פשוט, אך זכרו כי אפשר לקבל את הרישיון חזרה לאחר ערעור! פשוט צריך איש מקצוע שיודע כיצד להתנהל עם רשויות החוק.

הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה